Core Flow 1

Lei av crunch og planke? Her kommer litt yogainspirert core-trening! Du får utfordret både styrke og bevegelighet og du kan gjerne velge å holde noen av posisjonene lenger enn jeg gjør i videoene, eller gjøre flere repetisjoner. Her er noen av øvelsene:

  • Bakoverbøy (åpning for bryst)
  • Apestrekk (tøying av bakside lår og aktivering av rygg)
  • Planke + Sideplanke (kjerne)
  • Mountain climber (mage)
  • Sittende rotasjon (ryggtvist)
  • Omvendt planke (åpning for skuldre)
video:trim

 

 

Du kan godt gjenta denne og starte med motsatt ben. Både apestrekk, sideplankene og mountain climber kan du gjøre flere repetisjoner av, mens sittende rotasjon og omvendt planke kan du prøve å holde litt lenger mens du puster så dypt du får til. Ellers kjenner du kanskje igjen noen elementer fra solhilsen? Håper du blir inspirert til å ta en yogainspirert core-økt!

Solhilsen fra Kristin

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

yogakristin

yogakristin

28, Trondheim

Yogainstruktør på 3T i Trondheim. Jeg vil gjerne inspirere andre til å se at yoga er for alle!

Kategorier

Arkiv

hits